HTML

Götz Mária Ildikó

"Hiszek édesapám szavában, nagyapám gyöngybetűiben,
nagyanyám meséiben, és édesanyám csókjaiban.
Hiszem, hogy helyem van ebben a világban és hogy ez a hely itt van, ezeknek a hegyeknek a lábánál, közöttetek.
A Jóisten szeme előtt..."


Götz Mária Ildikó vagyok, Magyarország I. Borkirálynője. 2008. július 26-án, Tarcalon az I. Országos Borkirálynő Fesztiválon lettem a Borkirálynők Királynője.

Mindenkivel szeretném megosztani gondolataimat borról, szőlőről. Szeretnék minél többet tenni a magyar bor hazai és nemzetközi ismertségének növeléséért és sikeréért. Célom, hogy fellendítsem a borturizmust az olyan borvidékeken is, ahol még megvannak a vidék rejtett értékei és hagyományai. Jusson el a magyar bor híre és szeretete minden emberhez.

Szeretettel várok mindenkit a Götz Családi Pincészetben, Hercegkúton.

www.gotzpinceszet.hu
ildiko.gotz@gmail.com

A Götz Pincészet borai

2010.10.20. 17:11 Götz Ildikó

EGYIK LEGKEDVESEBB TÖRTÉNETEM

2008 nyarától, amióta megválasztottak Magyarország első borkirálynőjének, számos helyen volt alkalmam megfordulni hazánkban és külföldön egyaránt, és lehetőségem nyílt népszerűsíteni a magyar bort szerte a világban. Családi pincénket, a Götz Pincészetet büszkén képviseltem bármerre jártam, és küldetésemnek tekintettem azt, hogy megismertessem az emberekkel a Tokaji Borvidék „ezer arcát”, megmutassam, hogy a híres Tokaj-Hegyalján az édes borkülönlegességeken kívül készülnek friss, üde száraz borok is.

A mai napig hívnak, várnak különböző rendezvényekre, amely mindig jóleső érzéssel tölt el, viszont legszívesebben Hercegkúton, családi pincénkben tartok borkóstolót, hiszen ott, a „földalatti mennyországban” érzem úgy, hogy át tudom adni a vendégeknek azt az érzést és szeretetet, amely összeköt engem a Tokajival.

Az egyik szombat estémet is éppen egy csoporttal töltöttem, akik borkóstolóra érkeztek hozzánk, de előtte még javasoltam, hogy sétáljunk fel a Kálváriára, a Kápolnához is a Gombos-hegyre.  Felfelé menet egy kislány szegődött a nyomomba, aki már egy évvel ezelőtt járt nálunk a pincében, viszont akkor velem nem találkozott. Ahogy kora este felfelé sétáltunk a domboldalon, beszélgetésbe elegyedtem a kis Ajnival, és kiderült, hogy a mai napig őrzi azt a borkirálynős képet rólam, amelyet egy éve kapott nálunk. Később a pince mélyén is érdeklődve figyelte minden megnyilvánulásomat, legyen szó a borászat vagy a borok bemutatásáról, itta a szavaimat és lépten-nyomon a sarkamban volt.

Kíváncsian kérdezgetett a koronáról, és arról is, hogy milyen érzés királynőnek lenni, mi a feladatom borkirálynőként. Őzike barna, csillogó szemeivel, tiszta tekintetével és ragaszkodó természetével azonnal belopta magát a szívembe, és különös érzés kerített hatalmába, mivel manapság nagyon ritkán tapasztal ilyet az ember. A gyermeki bája és az őszintesége, kedves mosolya határtalan szeretetet idézett bennem is.

Ezen az estén én kaptam a legtöbbet, hiszen amellett, hogy bemutattam a Götz Pincészet borait a vendégeknek, úgy éreztem, mintha megszűnt volna körülöttem a világ minden gondja-baja, mivel a kislány őszinte hite, szeretete és rajongása képes volt teljesen magával ragadni, és a gyertyaláng mellett beragyogta az egész estét. Igazi mennyország volt…

1 komment

Címkék: bor pince borkóstoló borászat tokaji tokaj hegyalja pincészet világörökség zemplén királynő tokaji aszú borkirálynő tokaji borvidék pincesor hercegkút götz mária ildikó götz pincészet götz ildikó tokajvinum hungaricum egyesület


A bejegyzés trackback címe:

https://gotz.blog.hu/api/trackback/id/tr732386501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borosi · http://www.horrorfreak.hu 2010.10.21. 15:25:16

Nagyon jó és tartalmas a blogod. Gratulálok!
süti beállítások módosítása